Тренінг як форма інтерактивного навчання

2015-09-10

Метою методичної роботи є підтримка ділового тонусу вчителя, допомога в подоланні труднощів, відкриття шляху до пошуку, ініціативи й творчості. Сучасна методична система вимагає не лише формування педагогічної майстерності, що спрямована на вдосконалення знань, умінь і навичок педагога, а й створення умов для реалізації особистісних функцій педагога, для підвищення рівня його професійного росту, готовності до інновацій, створення індивідуально-авторської педагогічної або методичної систем. У створенні системи професійного зростання вагому роль відіграє професійна компетентність, появу і реалізацію якої можна розглядати в контексті безперервної педагогічної діяльності. Тому система інноваційної методичної роботи повинна сприяти виробленню в учителів позитивного ставлення до інтерактивних технологій навчання, зацікавленості в їх використанні.

Вже другий рік поспіль практичну частину серпневої конференції відділ освіти та міський методичний кабінет проводить у вигляді семінарів-тренінгів. Цього року для даної роботи була обрана загальна тема: «Використання інформаційно-комп’ютерних технологій як засіб підвищення професійної майстерності педагогів». Без комп’ютерів сьогодні вже не можуть обходитись наші діти, а значить і педагоги не повинні відставати. Крім того, комп’ютерні технології, за думкою всіх педагогів, допомагають робити урок цікавішим, економлять час.

Для того, щоб робота була ефективною та максимально корисною всіх педагогів було розподілено на групи: «Керівники закладів освіти», «Виховна робота», «Дошкільна освіта», «Початкова освіта», «Суспільно-гуманітарний напрямок», «Природничо-математичний напрямок», «Художньо-естетичний цикл та фізична культура».

Чому обрали саме форму тренінгу? Тренінг є активною формою роботи. Дана форма передбачає, що всі присутні мають можливість поділитися та обмінятися між собою знаннями, проблемами, досвідом, попрацювати разом задля пошуку рішень.

Не дивлячись на те, що тема була однаковою для всіх педагогів, кожна група працювала саме над цікавими для неї питаннями.

Так, вчителі початкової школи, працюючи в групах, вчились створювати презентації для уроків (адже презентації допомагають зробити урок для малечі більш цікавим та живим), та представляли свої напрацювання колегам.

Вчителям старших класів завдання ставилось дещо складніше: вони «приміряли» запропоновані завдання на себе: де шукати інформацію, як і скільки часу її обробляти, як створювати кінцевий продукт тощо. Група вчителів суспільно-гуманітарного циклу створювала комп’ютерну гру « Подорож по Європі». Вчителі природничо-математичного циклу вчилися працювати з мультимедійною дошкою та створювати електронний дидактичний матеріал. Група вчителів художньо-естетичного циклу та фізичної культури вчились знаходити наочну інформацію для своїх уроків та обробляти її.

Результатом роботи заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів та соціальних педагогів на семінарі - тренінзі стало планування спільних заходів щодо втілення принципів та завдань нової Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, та створення рекламного ролика про навчальний заклад.

І ще одна категорія педагогів, від рішень, поведінки, настрою яких іноді залежить стан решти педагогів, – це керівники навчальних закладів. Саме їм необхідно навчитися приймати правильні рішення, бути стриманими. Під керівництвом психолога Шаргородської Н. Є. керівники закладів вчилися долати емоційне напруження, працювати з емоційно-втомленими педагогами.

Всі учасники по закінченню занять отримали позитивні емоції та висловили бажання використовувати форми й методи роботи, опрацьовані під час тренінгів, в своїй роботі.

Кiлькiсть переглядiв: 189

Коментарi